Forum forum o tematyce gier komputerowych
DARK LAND - forum wyznające gry komputerowe
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Quake 4

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum o tematyce gier komputerowych Strona Główna -> Strzelanki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
everdark
Administrator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 19:04, 24 Lis 2005    Temat postu: Quake 4


Legenda powraca. Jedna z najlepszych gier sieciowych szykuje się do ponownej inwazji na pecety. Czy wzbudza emocje? Heh, trudno na to pytanie w chwili obecnej odpowiedzieć. Z jednej strony owszem, na pewno, bo to jedna z najmocniejszych produkcji błyszczących gdzieś w oddali na horyzoncie. Ponadto Quake ma status legendy i każda jej nowa odsłona wywołuje olbrzymie zainteresowanie. Z drugiej jednak strony Doom 3 sprawił zawód i mocno nadszarpnął wizerunek ID Software.

I dlatego właśnie za Quake IV odpowiada Raven Software. Programiści tej firmy, autorzy takich produkcji jak seria Soldier of Fortune, Jedi Knight czy konsolowy X-Men: Legends mają spore doświadczenie i doskonale znają narzędzia firmy ID Software. Z pewnością też poradzą sobie ze zmodyfikowanym silnikiem Doom 3, który teraz mają wykorzystywać. Carmack będzie oczywiście całość nadzorował, jego ludzie pomogą zmodyfikować engine gry, jednak firma nie będzie miała decydującego głosu w sprawach związanych z Quake IV. Prawdopodobnie ID zajmie się tym, na czym zna się najlepiej - rozpocznie prace nad nowym silnikiem, który zobaczymy najwcześniej w 2006 roku. Po tym, co widać na pierwszych obrazkach z Elder Scrolls: Oblivion (najlepiej obecnie wyglądającej produkcji datowanej na ten rok), można mieć nadzieję, że postęp będzie olbrzymi.

O Quake IV wciąż jeszcze niewiele wiadomo. W prasie pojawiły się co prawda zapowiedzi, pierwsze wypowiedzi twórców, wczesne screeny i pogłoski, ale większość z nich opiera się na domysłach i pobożnych życzeniach, jakichś wróżbach i interpretacjach tego, co już od dawna wiadomo. A wiadomo, jak już napisałem, niewiele.

Największą niespodzianką jest charakter gry. Jeśli spodziewasz się dynamicznej sieciowej strzelanki w stylu Quake 3 Arena, z jeszcze lepszą grafiką i potężniejszymi gnatami (nie mówiąc o silniku fizycznym), to możesz przeżyć szok. Otóż niezwykle istotnym, wręcz dominującym elementem Quake IV ma być tryb przeznaczony dla pojedynczego gracza. Oznacza to zmyślną fabułę, podział na etapy, bohaterów z krwi i kości, sztuczną inteligencję przeciwników i wędrowanie po sznureczku od punktu A do punktu B.

abuła programu nawiązywać ma do opowieści, którą gracze znają z Quake 2. Po zniszczeniu kolektywnego umysłu Stroggów, niejakiego Makrona, wrogowie wycofali się, by się przegrupować. Wkrótce potem okazało się, że istnieje następny megarozum, który ponownie zjednoczył paskudnych kosmitów i pchnął do kolejnej ofensywy. Na szczęście bariera energetyczna broniąca planetę Stroggów przed inwazją Ziemian była na tyle słaba, że nie stawiła oporu ziemskiej armadzie. Tym samym gracz nie jest sam. Wraz z nim do akcji wkraczają dziesiątki żołnierzy, tony sprzętu bojowego, jakieś pojazdy, motocykle, czołgi, kto wie, może nawet poduszkowce. Towarzyszyć im będą rozległe otwarte przestrzenie, na których da się pojechać tam, gdzie oczy poniosą. Czyli wszędzie! Wszystko to stanowi potężny krok w kierunku osławionego Halo. Zamiast samotności są bowiem drużyny, zamiast nóg pojazdy, zamiast sztywnej i ciasnej liniowości odrobinka swobody, i tylko bronie się nie zmieniają. Pod względem intensywności i głębokości doznań program ma być z kolei kopią cenionego Call of Duty. Tytuły to znane, ale czy Raven Software zdoła dobrnąć z nizin fabularno-koncepcyjnych Doom 3 do tak wysokiego poziomu?

Znaczna część uzbrojenia dostępnego w Quake IV pochodzi z pierwszej i drugiej odsłony gry. Pojawiają się więc nail gun, poręczna strzelba, obrzyn, karabin maszynowy, a nawet blasterek z doczepioną przy lufie latarką. Być może pojawi się też siekiera, ale raczej w dalszej części zabawy, niż na początku. Każda z broni zostanie oczywiście odnowiona, względnie jeszcze raz przygotowana, zaś jej moc uderzeniowa zostanie obliczona od nowa. Quake IV przyniesie też tryb multiplayer wzorowany na tym z Quake 3 Arena. Nie wiadomo jednak, na ile będzie on rozbudowany i jakie dokładnie zmiany przejdzie.

Nie mam wątpliwości - Quake IV będzie gorącą grą i doczeka się wielu kilkustronicowych artykułów. Pytanie tylko, czy okaże się naprawdę udaną kontynuacją zasłużonej serii. Mam taką nadzieję. I wierzę, że na nadziei się nie skończy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum o tematyce gier komputerowych Strona Główna -> Strzelanki Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin